MatZabawa – Harmonogram szkoleń dla dyrektorów i nauczycieli

Data dodania:
Kidsview aplikacja

Startujemy cykl szkoleń dla dyrektorów i nauczycieli przedszkoli lub żłobków w formie webinariów w ramach programu Przedszkola Jutra – MatZabawa! Webinaria przeprowadzi nasz doskonały ekspert Dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska znana jako @PaniZuzia – pedagożka specjalna, terapeutka WWR, nauczycielka wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, specjalistka w zakresie edukacji matematycznej i muzycznej dzieci. Przedstawimy także atrakcyjny program grantowy mFundacji dla przedszkoli i żłobków.

 

Zapraszamy do udziału które odbędą się w następujących terminach: 

 

Webinarium 1: „Jak i po co w codziennych zabawach utrwalać orientację w przestrzeni?”

Termin: 13.09.23 r. o godz. 18:00

 Pani Zuzia podzieli się z Wami odpowiedziami na następujące pytania:

  • dlaczego tak ważne jest uwzględnianie w codzienności przedszkolaków zabaw utrwalających orientację w przestrzeni?
  • jaki wpływ na umiejętności matematyczne, czytania i pisania, a także planowania ruchu, poczucia bezpieczeństwa ma kształtowanie orientacji w przestrzeni?
  • jakie są etapy kształtowania orientacji w przestrzeni u dzieci w wieku przedszkolnym?
  • jakie zabawy sprzyjają rozwijaniu orientacji w przestrzeni, a jakie nie? Czyli praktyczne wskazówki z zabawami dla młodszych i starszych przedszkolaków

 

 Webinarium 2: “” „Konkurs „Rosnę z matematyką”, czyli dobre pomysły są bliżej niż myślisz.

Termin: 20.09.23 r. o godz. 18:00

 W czasie webinarium pani Zuzia podpowie jak ciekawy pomysł na edukację matematyczną najmłodszych zamienić w projekt, który ma szansę zdobyć dofinansowanie w ramach trzeciej edycji konkursu grantowego Fundacji mBanku (www.rosnezmatematyka.pl).

 

Webinarium 3: “Jak i po co w codziennych aktywnościach utrwalać rytmy i poczucie regularności?”

Termin: 27.09.23 r. o godz. 18:00

Pani Zuzia podzieli się z Wami odpowiedziami na następujące pytania:

  • dlaczego tak ważne jest uwzględnianie w codzienności przedszkolaków zabaw utrwalających rytmy?
  • jaki wpływ na umiejętności matematyczne, czytania i pisania, a także rozwój myślenia ma regularne wprowadzanie zabaw z rytmami?
  • jak prawidłowo wprowadzać rytm matematyczny?
  • jakie zabawy sprzyjają rozwijaniu poczucia regularności? Czyli praktyczne wskazówki z zabawami dla młodszych i starszych przedszkolaków

 

Webinarium 4: “Jak i po co w codziennych aktywnościach utrwalać liczenie?”

Termin: 4.10.23 r. o godz. 18:00

Pani Zuzia podzieli się z Wami odpowiedziami na następujące pytania:

  • dlaczego tak ważne jest uwzględnianie w codzienności przedszkolaków zabaw utrwalających liczenia?
  • o to jest nauka liczenia? kiedy wprowadzać cyfry?
  • jakie są etapy nauki liczenia u dzieci w wieku przedszkolnym?
  • jakie zabawy sprzyjają rozwijaniu umiejętności liczenia, a jakie nie? Czyli praktyczne wskazówki z zabawami dla młodszych i starszych przedszkolaków

 

Webinarium 5: “Jak i po co w codziennych aktywnościach utrwalać rachowanie?”

Termin: 18.10.23 r. o godz. 18:00

Pani Zuzia podzieli się z Wami odpowiedziami na następujące pytania:

  • dlaczego tak ważne jest długofalowe i regularne wspomaganie przedszkolaków w rachowaniu na konkretach oraz w codzienności?
  • jaki wpływ na umiejętności matematyczne, rozwój myślenia i sukcesy szkolne ma prawidłowe kształtowanie umiejętności rachowania?
  • jakie są etapy kształtowania umiejętności rachowania u przedszkolaków?
  • jakie zabawy sprzyjają rozwijaniu umiejętności rachowania, a jakie nie? Czyli praktyczne wskazówki z zabawami dla młodszych i starszych przedszkolaków

 

Webinarium 6:  “Jak i po co w codziennych aktywnościach utrwalać klasyfikację?”

Termin: 25.10.23 r. o godz. 18:00

Pani Zuzia podzieli się z Wami odpowiedziami na następujące pytania:

  • dlaczego klasyfikacja jest początkiem edukacji matematycznej, nauki języków, nauki czytania i pisania?
  • jaki wpływ na umiejętności matematyczne, czytania i pisania, a także naukę języków obcych ma rozwój klasyfikacji?
  • jakie są etapy kształtowania klasyfikacji w wieku przedszkolnym?
  • jakie zabawy sprzyjają rozwijaniu klasyfikacji, a jakie nie? Czyli praktyczne wskazówki z zabawami dla młodszych i starszych przedszkolaków

 

Webinarium 7: “Jak i po co w codziennych aktywnościach utrwalać myślenie przyczynowo-skutkowe?”

Termin: 8.11.23 r. o godz. 18:00

 Pani Zuzia odzieli się z Wami odpowiedziami na następujące pytania:

  • dlaczego tak ważne jest regularne utrwalanie w codzienności przedszkolaków myślenia przyczynowo-skutkowego?
  • jaki wpływ na umiejętności matematyczne, czytania i pisania, a także planowania ruchu, a także kompetencji przyszłości, ma rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego?
  • jak kształtuje się myślenie przyczynowo-skutkowe u dzieci w wieku przedszkolnym?
  • jakie zabawy sprzyjają rozwijaniu myślenia przyczynowo-skutkowego? Czyli praktyczne wskazówki z zabawami dla młodszych i starszych przedszkolaków

Udział w webinaria: formularze webinariów będą dostępne od 11 września 2023 r. na naszej stronie w zakładce Webinaria

Kontakt: hello@kidsview.pl

Autor Jakub Michalski

Przeczytaj również

  • Procedury Ochrony Nieletnich

    Nowe zasady dotyczące konieczności stworzenia i wprowadzenia procedur ochrony nieletnich wejdą w życie od 15 lutego 2024 roku. Wszelkie przedszkola, szkoły oraz placówki będą zobowiązane do opracowania niezbędnych procedur.   jakie są istotne informacje oraz praktyczne wskazówki niezbędne do skutecznego stworzenia i wprowadzenia procedur ochrony nieletnich? czym dokładnie są te standardy i jakie są zasady […]

    Autor Marcela Jankowska
  • Edukacja Społeczno-Emocjonalna  dzieci w wieku przedszkolnym

    Edukacja społeczno-emocjonalna w przedszkolu obejmuje szeroki zakres działań i interwencji pedagogicznych, które mają na celu wspieranie dzieci w rozwijaniu zdrowych relacji z innymi oraz umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami. To proces, który integruje naukę społecznych i emocjonalnych kompetencji, takich jak empatia, współpraca, samoregulacja emocjonalna oraz rozwiązywanie konfliktów, w ramach codziennych doświadczeń przedszkolnych. Znaczenie rozwoju […]

    Autor Marcela Jankowska