Konkurs grantowy „Rosnę z matematyką”

Data dodania:

W ramach programu Przedszkola Jutra – MatZabawa zapraszamy dyrektorów i nauczycieli przedszkoli i żłobków do udziału w cyklu szkoleń realizowanych przez naszego fantastycznego eksperta Dr Zuzannę Jastrzębską-Krajewską znaną także jako @PaniZuzia. Podczas webinariów ekspert przedstawi wskazówki i metody oraz matematyczne zabawy edukacyjne służące rozwojowi umiejętności edukacyjnych u dzieci w wieku przedszkolnym. Podczas  drugiego webinarium 20 września br o 18.00 omówione zostały zasady programu grantowemu fundacji mBanku dla przedszkoli. Poniżej szczegóły programu i link do webinarium.

 

Jak można złożyć wniosek o dofinansowanie?

Wniosek można złożyć wyłącznie poprzez właściwy formularz online dostępny na stronie www.rosnezmatematyka.pl.  Na projekty czekamy do 20 października 2023 r. do godziny 23:59. O tym, czy przyjmiemy zgłoszenie decyduje godzina, w której wniosek dotrze na serwer programu.

 Kto może złożyć wniosek?

W drugiej edycji programu wnioski mogą składać:

  • przedszkola publiczne prowadzone przez samorządy,
  • szkoły podstawowe z oddziałami przedszkolnymi lub prowadzące klasy „zerowe”, prowadzone przez samorządy,
  • organizacje pozarządowe działające minimum rok:
  • prowadzące przedszkola i/lub szkoły podstawowe z oddziałami przedszkolnymi,
  • z doświadczeniem w edukacji matematycznej i/lub kierowanej do dzieci w wieku przedszkolnym,
  • grupy nieformalne (np. grupy nauczycieli przedszkolnych, edukatorów, przedszkolne rady rodziców), których partnerem będzie organizacja pozarządowa spełniająca powyższe warunki. Partnerstwo musi regulować umowa, która doprecyzuje zakres współpracy i odpowiedzialność obu stron.

 Nie są przyjmowane wnioski od: osób indywidualnych, jednoosobowych działalności gospodarczych, firm i przedsiębiorców, fundacji korporacyjnych, podmiotów nastawionych na zysk, partii politycznych, ośrodków pomocy społecznej, organizacji propagujących agresję i dyskryminujących poprzez swoje działania mniejszości etnicznych, rasowych, religijnych i innych.

Czy trzeba mieć wkład własny finansowy, aby móc realizować projekt?

Nie trzeba mieć wkładu własnego.

Jak długo powinny trwać projekty?

Działania projektowe powinny być zrealizowane między 15 stycznia 2024 r. a 30 czerwca 2024 r. Projekty nie mogą trwać krócej niż 2 miesiące i dłużej niż 4 miesiące, a etap przygotowań nie może być dłuższy niż 1/3 całego projektu. Dofinansowania nie otrzymają jednodniowe wydarzenia.

Czy można będzie przedłużyć projekt?

Możemy wyrazić zgodę na przedłużenie terminu realizacji projektu, ale tylko w sytuacji związanej z pandemią.

Czy do wniosku można lub trzeba dołączyć dodatkowe dokumenty, np. szczegółowy opis projektu, materiały wizualne lub zaświadczenia?

Nie, jedynym zgłoszeniem do programu jest formularz wypełniony i złożony online. Jest tam miejsce na wszystkie kluczowe informacje o projekcie. Zanim złożysz wniosek online, skorzystaj z wniosku poglądowego.

Ile wniosków można złożyć w konkursie?

Jeden wnioskodawca może złożyć tylko jeden wniosek w danej edycji konkursu.

Jakie cele powinny spełniać złożone projekty?

Na dofinansowanie mają szansę projekty rozwijające kompetencje matematyczne wśród przedszkolaków, które:

  • promują praktyczny wymiar matematyki i uświadamiają, że matematyka jest wszechobecna w otaczającym świecie,
  • popularyzują ciekawą edukację matematyczną opartą na metodach odkrywania świata przez zabawę i bezpośrednim zaangażowaniu dzieci,
  • włączają osoby z najbliższego otoczenia dzieci (rodziców, dziadków, opiekunów) w rozwijanie kompetencji matematycznych dzieci,
  • promują dobre praktyki edukacji matematycznej wśród nauczycielek i nauczycieli wychowania przedszkolnego.

Celem konkursu nie jest finansowanie wyposażenia placówek oraz zakup sprzętu elektronicznego.

Jakie projekty mogą zyskać dofinansowanie w ramach programu „Rosnę z matematyką”?

Tematem projektów musi być matematyka, a adresatami działań dzieci w wieku od 3 do 7 lat, które chodzą do przedszkola lub „zerówki”. Przykładowe projekty:

  • edukacyjne zajęcia matematyczne dla przedszkolaków, np. angażujące warsztaty, zajęcia terenowe, praca w grupach (adekwatnie do wieku dzieci),
  • stworzenie materiałów edukacyjnych wspierających naukę matematyki – kart, fiszek, zestawów pomocy, liczmanów, przy założeniu, że będą wykorzystane podczas projektu,
  • organizacja konkursów (adekwatnie do wieku dzieci), których celem jest promowanie praktycznego zastosowania matematyki w życiu codziennym (np. wspólne przeprowadzanie doświadczeń, własnoręcznie wykonanie przez dzieci pomocy dydaktycznych, zabawek, gier),
  • zajęcia, warsztaty, webinary, spotkania dla nauczycieli przedszkolnych nastawione na rozwój kompetencji i umiejętności matematycznych u przedszkolaków, promocja angażujących metod edukacji matematycznej, tworzenie scenariuszy i materiałów na ten temat (jako dodatkowy, spójny z całością element projektu),
  • warsztaty edukacyjne dla osób z najbliższego otoczenia dziecka, w tym rodziców, dziadków i opiekunów, na temat rozwoju kompetencji matematycznych dziecka (jako dodatkowy, spójny z całością element projektu).

Jakie warunki formalne musi spełniać wniosek?

Aby wniosek został przekazany zarządowi mFundacji do oceny, powinien być:

  • zgodny z „Zasadach udzielania wsparcia finansowego przez Fundację mBanku” oraz regulaminie programu „Rosnę z matematyką”,
  • złożony przez formularz online i zarejestrowany przez serwery w terminie do 20 października 2023 r. do godz. 23.59,
  • złożony przez podmiot do tego uprawniony,
  • czytelny i kompletny,
  • złożony na projekt realizowany między 15 stycznia 2024 r. a 30 czerwca 2024 r., trwający nie krócej niż 2 miesiące i nie dłużej niż 4 miesiące.

Dodatkowo, oceniane jest czy budżet projektu:

  • nie przekracza limitów: 25% na koszty zarządzania i administracji, 25% na koszty zakupu środków trwałych i sprzętu elektronicznego, 10% na koszty transportu,
  • nie składa się w całości z zakupów,
  • nie zawiera kosztów niedozwolonych.

Jak wygląda ocena merytoryczna wniosków?

Wnioski, które spełnią kryteria formalne zostaną przekazane Kapitule programu „Rosnę z matematyką”  do oceny merytorycznej. Merytoryczne kryteria oceny projektów to:

  • zgodność celów projektu z założeniami konkursu oraz różnorodność i atrakcyjność prowadzonych działań (20 punktów),
  • przejrzystość budżetu oraz powiązanie kosztów z działaniami zaplanowanymi w projekcie (20 punktów),
  • zasięg projektu – liczba odbiorców bezpośrednich, obszar działania, nawiązywanie współpracy z partnerami, np. samorządem, innymi placówkami edukacyjnymi, organizacjami pozarządowymi; (15 punktów),
  • przygotowanie merytoryczne zespołu realizującego projekt w obszarze edukacji matematycznej dzieci objętych edukacją przedszkolną (15 punktów),
  • konkretne, trwałe i mierzalne rezultaty działań (15 punktów),
  • włączenie rodziców, dziadków i opiekunów w realizację projektu i/lub organizacja działań opartych na współpracy i wymianie wiedzy/ doświadczeń nauczycieli, placówek (10 punktów),
  • potencjał kontynuacji projektu bez dodatkowego wsparcia finansowego organizatora (5 punktów).

Co to są mierzalne efekty projektu?

Mierzalne rezultaty działań powinny odnosić się do celów projektów, a ich efekty muszą – jak wskazuje nazwa – być mierzalne i policzalne. Mierzalnym rezultatem działań nie jest liczba przeprowadzonych warsztatów czy liczba nagród w konkursie. Jest nim np. odpowiednio zbadany postęp w nauce.

Jakie koszty są dozwolone w projekcie?

Dofinansowanie może być przeznaczone jedynie na działania opisane w projekcie, realizowane między 15 stycznia 2024 r. a 30 czerwca 2024 r. Koszty poniesione przed lub po tym terminie nie będą przez nas honorowane. Ponadto, koszty projektu muszą:

  • bezpośrednio wiązać się z projektem i być niezbędne do jego realizacji,
  • wynikać z opisu projektu edukacyjnego wskazanego we wniosku,
  • być racjonalnie skalkulowane w oparciu o ceny rynkowe,
  • odzwierciedlać koszty faktycznie poniesione.

Na co można wykorzystać dofinansowanie?

Dofinasowanie można wykorzystać m.in. na:

  • wynagrodzenia dla nauczycieli przygotowujących i prowadzących zajęcia, przygotowujących materiały merytoryczne, scenariusze zajęć itp. (wraz z narzutami pracodawcy),
  • zakup pomocy naukowych, artykułów plastycznych i innych materiałów niezbędnych do przeprowadzenia projektu (pod warunkiem, że zakupione pomoce będą dalej użytkowane przez grantobiorcę w celach edukacyjnych),
  • zakup środków trwałych takich jak elementy wyposażenia i sprzęt elektroniczny o wartości nieprzekraczającej 25% wnioskowanej kwoty i tylko jeśli jest to merytorycznie uzasadnione,
  • przeprowadzenie warsztatów dla rodziców lub opiekunów dzieci, będących element uzupełniający projektu, a nie jego część główną,
  • produkcję materiałów projektowych,
  • wynagrodzenie koordynatora projektu,
  • wynagrodzenie osoby prowadzącej księgowość,
  • zakup materiałów biurowych (na przykład papier do drukarki, toner),
  • bilety wstępu (o ile wnioskodawca wykaże, że udział w biletowanym wydarzeniu jest związany z edukacją matematyczną i stanowi jedno z wielu działań w projekcie),
  • wynajem sprzętu, nagłośnienia itp. oraz wynajem sal (pod warunkiem, że znajdują się one poza siedzibą wnioskodawcy i stanowią marginalny element budżetu),
  • koszty podróży, transport (o wartości nieprzekraczającej 10% wnioskowanej kwoty),
  • promocję projektu.

Czego nie można uwzględnić w budżecie projektu?

Z darowizny nie można sfinansować kosztów działań nieopisanych w projekcie i takich, które powstaną przed 15 stycznia 2024 r. i po 30 czerwca 2024 r. Darowizny nie można też przeznaczyć wyłącznie na zakupy produktów i usług. Dodatkowo, niedozwolone są koszty związane z:

  • przedsięwzięciami o celach religijnych (w tym kultu religijnego), politycznych; propagujących agresję, dyskryminujących mniejszości etniczne, rasowe, religijne i inne,
  • bezpośrednią pomocą finansową dla osób fizycznych,
  • inwestycjami (np. zakup gruntów, budowa obiektów przemysłowych, oczyszczalni ścieków itd.),
  • wyjazdami zagranicznymi i działaniami poza granicami Polski,
  • pokryciem kar, grzywien i odsetek karnych,
  • merytorycznie nieuzasadnionym zakupem środków trwałych.

Jaki rodzaj konta bankowego należy wskazać do przelewu dofinansowania?

Powinno to być konto, z którego będziesz mógł wypłacić zaplanowane w budżecie projektu wynagrodzenia. Grupy nieformalne powinny podać konto należące do partnera projektu. Z kolei w przypadku szkół i przedszkoli rachunek Rady Rodziców nie jest prawidłowym rachunkiem do przyjęcia dofinansowania, ponieważ najczęściej RR nie ma osobowości prawnej.

Co w przypadku zaostrzenia restrykcji związanych z pandemią koronawirusa?

Jeżeli z powodu pandemii koronawirusa harmonogram realizacji projektu będzie zagrożony, koniecznie nas o tym poinformuj. Możemy wyrazić zgodę na przedłużenie projektu lub modyfikację formuły prowadzonych zajęć.

Kiedy i w jaki sposób dowiem się o wynikach konkursu?

Wyniki ogłosimy najpóźniej do 8 grudnia 2023 r. Listę zwycięskich projektów opublikujemy na stronie www.mFundacja.pl, w zakładce „Rosnę z matematyką”. Dodatkowo, wszyscy wnioskodawcy otrzymają informację o wynikach. Wyślemy ją na podane we wniosku adresy e-mail: koordynatora i główny adres wnioskodawcy.

Dodatkowe informacje

Więcej informacji na stronie: www.rosnezmatematyka.pl. W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt z biurem programu „Rosnę z matematyką” pod numerem 500 791 442 lub pod adresem e-mail: granty@rosnezmatematyka.pl

 

Materiał video z webinarium „Konkurs „Rosnę z matematyką”, czyli dobre pomysły są bliżej niż myślisz” dostępny jest tutaj: Webinarium Video

O projekcie grantowym mFundacji

mFundacja jest jedną z pierwszych fundacji korporacyjnych w środowisku bankowym. W 1994 r. rozpoczęła działalność jako Fundacja BRE Banku, a od 2013 r. funkcjonujemy jako Fundacja mBanku. Od tego czasu naszą misją jest wspieranie dzieci i młodzieży w nauce matematyki. Realizuje ją w ramach strategii „m jak matematyka”.

 

O programie Przedszkola Jutra – MatZabawa

Aplikację dla przedszkoli i żłobków Kidsview, Fundację mBank i Panią Zuzię łączy pasja do opieki, rozwoju i edukacji najmłodszych. Kolejną tegoroczną odsłoną programu „Przedszkola Jutra – Równe Szanse” organizowanego przez Kidsview jest projekt „MatZabawa”, który rusza już od września. Jego celem jest rozwój umiejętności matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym poprzez zabawę. W ramach projektu powstanie 6 scenariuszy elastycznych (czyli do wielokrotnego wykorzystania), które zawierają ok. 60 zabaw i 19 filmików video a w nich niektóre spośród 60 zapisanych w scenariuszach zabaw. Wspiera on rozwój metod wczesnego wychowania i jest dedykowany dla dyrektorów, nauczycieli i rodziców. Udział w projekcie jest bezpłatny. Przedszkola mogą także liczyć na dofinansowanie własnych inicjatyw rozwoju umiejętności matematycznych poprzez granty „Rosnę z matematyką” Fundacji mBanku.

Naszymi partnerami medialnymi są: Interia, Portal Przedszkolny, Bliżej Przedszkola

Autor Jakub Michalski

Przeczytaj również

  • Procedury Ochrony Nieletnich

    Nowe zasady dotyczące konieczności stworzenia i wprowadzenia procedur ochrony nieletnich wejdą w życie od 15 lutego 2024 roku. Wszelkie przedszkola, szkoły oraz placówki będą zobowiązane do opracowania niezbędnych procedur.   jakie są istotne informacje oraz praktyczne wskazówki niezbędne do skutecznego stworzenia i wprowadzenia procedur ochrony nieletnich? czym dokładnie są te standardy i jakie są zasady […]

    Autor Marcela Jankowska
  • Edukacja Społeczno-Emocjonalna  dzieci w wieku przedszkolnym

    Edukacja społeczno-emocjonalna w przedszkolu obejmuje szeroki zakres działań i interwencji pedagogicznych, które mają na celu wspieranie dzieci w rozwijaniu zdrowych relacji z innymi oraz umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami. To proces, który integruje naukę społecznych i emocjonalnych kompetencji, takich jak empatia, współpraca, samoregulacja emocjonalna oraz rozwiązywanie konfliktów, w ramach codziennych doświadczeń przedszkolnych. Znaczenie rozwoju […]

    Autor Marcela Jankowska